årsresumé #1


nu var det visst ett tag sedan så tänkte gå på stort och skriva en årsresumé. delar nog upp det i två delar men ah. det lär ju bli långt ändå. skitsamma. nu kör vi.
 
januari
första månaden på min sista skoltermin. fick lite mer panik för varje dag som gick men studenten kändes fortfarande väldigt långt borta och det kändes som om jag hade hur mycket tid som helst innan studentmössan skulle sitta på mitt huvud. jag beställde för första gången en drink på krogen och tyckte att det var alldeles för dyrt. Therese kom hem från Turkiet efter att ha varit borta i två veckor och jag stod och väntade på henne på Arlanda för jag hade saknat henne hur mycket som helst. jag blev besatt av Vampire Diaries och jag bakade 700 kanelbullar med elevrådet.

gick en Stockholmspromenad med min favorit Elise någon gång i januari och jag kan aldrig sluta imponeras över hur fin vår huvudstad är. 

och här är min favorit som jag spenderade många kvällar och helger hos. 

februari
efter att ha tjatat om det i x antal år så bestämde jag mig helt plötsligt för att bli brunett. kände knappt igen mig själv men gillade att vara en ny människa. om utsidan var förändrad så kanske insidan förändras den med; jag kanske skulle klara av studenten ändå. eller inte, ångesten fanns alltid där och jag var trött hela tiden. jag insåg hur bra jag trivdes i skolan och höll mig kvar där så länge som jag kunde. krökade hemmade hos mig en fredagskväll och det slutade nästan med att vi ringde polisen. ingen bra månad.

blev brunett och det var väl i princip det enda som var bra med februari. 

mars
jag satt på ett flygplan med dom roligaste människorna och skulle vara borta i fyra dagar. klassresa till Turkiet och det var en av dom bästa resorna jag gjort i mitt liv. flygturen hem var nästan bäst för jag och Ivar satt längst bak och vi flummade hela resan medan Therese satt ensam med någon tant. två dagar efter hemkomst var det studentskiva och samma dag dog min morfar. jag har aldrig druckit så mycket tequila som jag gjort då. studentmössorna levererades till skolan och jag slängde in min i skåpet det första jag gjorde. ville varken se den eller prova den. fortsatte att vara trött i princip hela tiden men visste inte varför. pluggade i och för sig konstant och jag hatade projektarbetet.

turkiet! hade hur kul som helst och hela resan var som en semester. hade lite redovisningar då och då men annars var vi fria att utforska staden bäst vi ville. 

äh det blir nog tre delar ändå. vet inte ens om ni bryr er om mitt år men gör det mest för min skull. så man kan bläddra tillbaka sen och ba jahaaaa var det så det var!. kommer ju inte ihåg någonting längre känns det som. 
 
 

KOMMENTARER
Postat av: madeleine

intressant tycker jag! ska också göra en sån sen

2012-12-22 @ 23:12:34
URL: http://gallows.blogg.se
Postat av: Emma

Fortsätt!! Vill ha årsresumé :)

2012-12-23 @ 11:54:24
URL: http://emjlssmycken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Hänger du här ofta?

En ruta att skriva hemligheter i:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0