årsresumé #2


april

helt plötsligt hände kärleken och jag träffade någon. just då kändes det bra och det var ett skönt avbrott mot plugget och min ångest över studenten som bara blev värre. jag blev gladare tack vare sol och vår och ibland kändes det som om jag nog skulle klara mig rätt bra trots allt. en dag gick jag in på antagning.se och det slutade med att jag stängde ner sidan i panik för nej, det kändes inte alls bra. gick på begravning och det var bland det värsta jag upplevt. det var svårt att ha ett liv i allt plugg och jag hann knappt andas. Therese fyllde år och det firades med hemmafest och jag passade på att tänka bort allt och det slutade med att jag rökte för första gången. dumt. 

Therese och Elvis! 

det blev dags för mösspåtagning och det känns som en evighet sen. kan inte förstå att jag gick i skolan i våras. det var i alla fall trevligt! det bjöds på pannbiff och skrattade åt att det är Ivars mest hatade maträtt. 

maj
grät i Elises famn och kände mig så löjlig. vi kom fram att jag var inne i en livskris och att jag kanske hade varit det hela vintern/våren. försökte ta vara på dagarna så mycket som möjligt och hade verkligen hur roligt som helst i skolan. älskade att vara där och mådde alltid som bäst när vi satt i ljushallen och chillade eller när vi smaskade i oss Bentley’s lasange. jag fortsatte att träffa Oskar och vi blev tillsammans men det kändes inte helt rätt. tänkte jag inte på studenten så tänkte jag på Oskar och jag förstod att han skulle säga det jag inte ville höra. helt plötsligt kom studenten och jag trodde jag skulle gråta men jag var konstigt nog glad. det var inte så farligt trots allt. mössan satt på plats och klänningen passade mig perfekt och allt vara bara så himla bra. äntligen, fri. och dagen efter kom ångesten igen och jag träffade Oskar för sista gången. vi möttes och han pratade och på vägen hem bröt jag ihop samtidigt som det spöregnade och jag blev som en dränkt katt.

det började bli tillräckligt varmt för parkhäng och här befinner vi oss på Rålis. våra grejer blev stulna (bland annat min kamera) och vi polisanmälde det och skyllde det på några afrikaner. 

det fanns inte mycket kvar att göra i skolan tillslut så vi satte oss i gräset någonstans och tog vara på solen och det trevliga sällskapet. 

och sen kom studenten och alla var så himla himla fina. vi skrev i varandras mössor och drack champange, Therese körde hårt och drack upp Olles också. bilden har jag lånat av Emma. 

juni
det blev rätt mycket krök och jag började strula med folk på fyllan. jag och några tjejkompisar följde med några random killar på efterfest någonstans i Nacka och det var rätt sjukt nu när jag tänker efter, men kul! jobbade rätt mycket för jag ville ha pengar så jag kunde åka bort. annars tog jag dagarna som dom kom och jag hade det faktiskt riktigt riktigt bra. förutom att jag fick körtelfeber. det var bland det värsta jag upplevt, kunde inte äta eftersom jag hade så ont i halsen. åt inte på fyra dagar och orkade knappt gå från rum till rum eller ens hålla ögonen öppna. detta var under midsommar och jag blev smittad av Oskar, tack tack fan vad schysst.

 
vid någon sjö någonstans i Nacka. hur mysigt som helst att se solen gå ner. Elise ramlade och tog sönder byxorna och jag och Jemina flummade runt som vanligt. 

juli
mådde riktigt bra. kände att jag tog igen för vintern och våren och jag hade riktigt kul. festade och bakade chokladbollar om vartannat och jag läste böcker och låg i gräset och chillade. åkte utomlands med familjen och det var underbart. lyckades förstöra min mobil under resan men det var det värt. gick på arbetsintervju och fick nytt jobb, kände mig på topp och allt var bara så himla bra. 

fulaste hoppbilden men är man på semester så måste man ta hoppbilder. det ingår liksom. jag var röd och min bränna var ojämn medan Sara var brun och fin. avis. 

kul att ni gillar min lilla årsresumé! resten kommer kanske ikväll eller imorgon. puss på er!
 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Hänger du här ofta?

En ruta att skriva hemligheter i:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0