dikter


jag har börjat läsa dikter. jag har inte tänkt på det förut, men dikter är så himla fina. så lite ord, så mycket känsla. det är inte många som lyckas med det inte. som den här t.ex.:

Hur kan jag säga om din röst är vacker.
Jag vet ju bara, att den genomtränger mig
och kommer mig att darra som ett löv
och trasar sönder mig och spränger mig.

Vad vet jag om din hud och dina lemmar.
De bara skakar mig att de är dina,
så att för mig finns ingen sömn och vila,
tills de är mina.

(Karin Boye "Hur kan jag säga..." )

det är så mysigt med dikter. jag önskar att jag också kunde skriva dikter. jo, alla kan väl skriva diker, men jag vill skriva bra. riktigt bra.
det får bli ett nytt mål i livet.


KOMMENTARER
Postat av: Emma

Åh, såg du att jag lagt upp denna på min blogg? Så himla vacker, blir helt till mig.

2012-02-15 @ 20:57:59
URL: http://evsilfver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Hänger du här ofta?

En ruta att skriva hemligheter i:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0