28 maj



Jag gör inte mycket ansträngade nu för tiden. Idag satt jag i solstolen hela dagen med en bok i knät. Och jag läste och jag solade och jag svettades och tackade gudarna för vinden som svalkade min varma kropp. I helgen låg jag i Åkes famn och jag kollade på film och gick endast från sängen för att äta/gå på toa. Igår åkte jag till Täby och shoppade. Jag har det bra faktiskt. Försöker sluta tänka hela tiden men det är svårt. Bröjar acceptera saker som jag inte kunnat förut och det känns som en lättnad. En befrielse. Det gör det lättare att sova om nätterna och det gör det lättare att äta. Det gör det lättare att vilja saker

Ibland tror jag att jag har blivit en sämre människa. En dåligare vän. Inte samma jag. Men så tänker jag bara om nätterna och då ligger jag i Åkes famn och lyssnar på hans hjärta medan jag sakta kommer tillbaka till verkligheten och släpper allt virvlande av tankar. Det tar alldeles för lång tid att vänja mig, ett år sedan min student och jag har ännu inte riktigt kommit in i vuxenvärlden. Men snart så. Snart så vänjer jag mig nog. 

Nu är det dags för jordgubbsbakelser för mammsen fyller år idag. Puss. 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Hänger du här ofta?

En ruta att skriva hemligheter i:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0