avund


idag på engelska lektionen fick vi besök av femton elever från Viktor Rydberg Gymnasium. anledning var att de skulle hålla tal för oss. till en början tyckte jag synd om dem; de skulle inte bara hålla tal för främmande människor, utan allting skulle även ske på engelska (eftersom det var en engelska lektion).

sen gick den ena efter den andra upp. ingen av dem använde papper eller stödord, utan de talade från minnet. och alla rörde sig bekvämt framför oss, hade ögonkontakt och handgester och en hög röst.

jag tyckte inte synd om dem längre. jag avundades dem. 

sen pratade jag med en av tjejerna. jag frågade om alla var så duktiga som jag hört att de ska vara och hon nickade och sa att det är en väldigt tävlingsinriktad skola. och hon sa att de flesta är stressade och många har ätstörningar och är deprimeriade.

efter det både avundades jag dem och tyckte synd om dem.

KOMMENTARER
Postat av: Marie

Håller med, det är mycket smidigare och praktiskt =D



ohhh vad starkt av de att ställa sig framför er och prata på engelska, hade jag haft svårt för =D

2011-12-05 @ 15:36:38
Postat av: Elle

Sv: Självklart :) Den är från ellos :D

2011-12-05 @ 17:26:56
URL: http://worthwaitingfor.blogg.se/
Postat av: Sara - Little Miss Fix It

Tack söta du för din kommentar hos mig!

2011-12-05 @ 18:07:46
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Sanna

Absolut, jag tror det är få människor som verkligen skulle trivas med ett sådant yrke. Ja det är bara att leta efter ett jobb som man trivs med :D Längtar tills man kan resa runt i världen :) fått någon snö hos dig än? Otroligt att det är så kort tid kvar till jul :D

2011-12-05 @ 18:08:06
URL: http://nilssonsanna.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kul att dom har sådant driv men låter ju inte riktigt hälsosamt! Lagom är nog bäst=)



Sv: Tack detsamma!=)

2011-12-05 @ 19:40:19
URL: http://lifeofhannalund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Hänger du här ofta?

En ruta att skriva hemligheter i:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0