april 16, 2012


vill skriva om något men vet inte vad. mitt liv har helt plötsligt blivit så ointressant som det kan bli, trots att det händer så mycket så jag inte riktigt vet hur jag ska hinna med allt. jag måste verkligen verkligen verkligen bli bättre på att planera. nu sitter jag här, måndag klockan fem i nio, och har skrivit cirka fyrahundra ord på filosofitentan som ska in om två dagar. och sen ska jag göra talet och projektrapporten och nationella och listan kan göras milslång.

och mitt i allt det som kallas plugg ska jag ha ett liv. therese fyller år på lördag och då blir det fest, och sen på söndag ska jag till farmor och på fredag nästa vecka tror jag det är fest igen. och jag har två studentskivor kvar och sen vill jag träffa massor med trevliga människor för jag behöver verkligen en paus. en stund att andas lite.

och sen mitt i allt det som kallas livet ska jag jobba också. gillar inte mitt jobb och jag trivs inte där. vill bara bort därifrån innan jag ens kommit dit. och så hör man mamma i bakhuvudet säga ja men du tjänar väl dina egna pengar när jag ber om en glass för typ 20 kronor. herregud. inte kan jag sluta jobba. så jag letar nya jobb i hopp om att de dyker upp snart för nu börjar jag bli väldigt trött på allt det här.

har väl aldrig riktigt upplevt hur det är att vara riktigt stressad men nu känner jag hur allt flåsar mig i nacken och jag börjar förstå vad folk egentligen menar när de säger att de är stressade. det är verkligen inte kul. vill bara gå och dö ett tag och vakna upp igen när allt känns så där fint och lätt och bara så himla lyckligt igen. var är min positiva energi när jag behöver den som mest? min filosofi om att allt löser sig tycks inte stämma längre och det känns lite som om min världsbild rasar samman. 

förlåt för att skrev så mycket. jag behövde bara trassla upp alla dessa tankar och känslor för att få lite mer klarhet över livet. puss till dig som orkade läsa, trots att jag inte har någon bild.


KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Hänger du här ofta?

En ruta att skriva hemligheter i:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0