filosoferar

 
Dagarna börjar flyta in i varandra. Eller, det gjorde dom för länge sedan men jag har försökt behålla fattningen och inte bara flyta med strömmen. Jag gillar inte när dagarna blir till en grötig morgondimma som täcker min annars väldigt dåliga syn (ja, jag har lagt märke till att jag börjat se sämre och jag hatar min kropp för det). När man inte ser något så märker man inte heller något. Jag märkte inte att veckan som var helt plötsligt tog slut. Jag märkte inte pengarna som försvann från kontot eller hur världen bara fortsatte utan att jag riktigt hängde med. 
 
Nu är jag sjuk och nu har jag tid att märka. Jag har tänkt på det; tänk hur mycket man ser utan att egentligen titta. Tänk vad många människor jag vilar ögonen på varje dag utan att egentligen se dom. Tragiskt. 
 
Jag måste bli mer uppmärksam. Säger jag och blundar bort livet. Jag kan bli uppmärksam när jag är frisk. Just nu ska jag bara äta och sova och titta på serier (och jobba) och sen när jag är frisk ska jag börja se saker igen. 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Hänger du här ofta?

En ruta att skriva hemligheter i:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0