23 mars


Jag är lite fascinerad över att det finns några få som kommer och besöker min blogg varje dag. Skriver ju i princip aldrig. Men det är fint hörrni, det gör mig lite glad att det finns några där ute som vill veta vad jag tänker och vad jag gör.

Under de senaste veckorna har jag bland annat åkt skidor i Sollentuna. Åke följde med och det var första gången han stod på en snowboard. Jag åker ju longboard och det är ju samma sak sa han och jag bara skrattade för jag visste att det är inte alls samma sak. Vet inte hur många gånger han ramlade och det blev en hel del sura miner men innan vi åkte därifrån kunde han åka hela backen ner utan att ramla. 



Någon fredag (eller om det kanske var en lördag) var vi ute på krogen och det var många skratt och många drinkar och ganska mycket hångel. Lika trevligt som alltid!




En annan dag träffade jag Elise och vi gick en promenad med lilla Texas som inte är så liten längre. Han växer hela tiden och han hoppar och busar och blir alltid glad när man kommer och hälsar på. När man sitter i soffan kommer han och ska sitta i ens knä trots att han är stor nu och väger cirka 30 kilo. 



Nästa helg kanske jag och Åke ska flyga till Berlin. Jag har fortfarande inget jobb och den förnuftiga delen av mig säger att nej stanna hemma du har inget jobb och du måste spara pengar medan en annan del av mig skriker åk åk åk åk bara. Det skulle faktiskt vara så skönt att vara någon annanstans för en gångs skull. Behöver vara lite ung och dum och vill se nya människor och andas en annan luft. Glömma vardagen för ett tag. Allt det där med att söka jobb och söka plugg och fixa körkort och spara i pengar. Måste bara få göra något annat. 

Min syster fyller 18 år om mindre än en vecka och det känns så fel. Åke och jag har varit tillsammans i över fem månader och igår sprang jag hem till Tessi för jag orkade inte vara hemma och det var det bästa jag gjort på länge, vad jag har saknat den familjen. Mår så bra när jag sitter i deras soffa och äter ostbollar. 

Nu behöver jag inte blogga igen på cirka 1 månad eftersom jag skrev så långt!! Nej skoja. Hoppas det är fint med er alla. Puss. 

KOMMENTARER
Postat av: madeleine

åk åk åk!!

2013-03-23 @ 14:28:34
URL: http://gallows.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Hänger du här ofta?

En ruta att skriva hemligheter i:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0