Nattliga tankar

Idag träffade jag Emma. Vi har inte setts på jag vet inte hur länge och herregud vad jag saknat den tjejen. Gav henne en ordentlig kram när vi sågs för det behövde vi båda två. Sen tog vi en fika. Och vi pratade och pratade och pratade. Vi lättade båda två på våra hjärtan och det var så skönt att bara sätta sig ner att lyssna och ge. Jag önskar att vår pratstund skulle blåsa bort både hennes och mina problem men det gjorde det inte. Såklart. Däremot kändes livet lite lättare när vårt kaffe var uppdrucket och det räcker gott och väl det med.
 
Just nu önskar jag mig några saker. 
1. En idé. Något att följa och sträva efter och något att liksom luta sig mot. Jag känner mig vilse och jag vet inte riktigt vilken dörr jag ska våga öppna. Det är cirka 20 dagar kvar tills antagning.se stänger och man inte kan söka något att plugga till hösten. Borde söka något men vad det ska vara har jag ingen aning om. 
 
2. Pengar. Eller inte bara pengar utan ett arbete och något att göra om dagarna. Vill känna mig duktig och behövd. Vill använda mina styrkor och visa att jag duger. Vill att någon ger mig chansen att visa att jag kan men ju längre tiden går utan att någon vill ge mig den chansen desto tröttare blir jag. Vill känna att jag gör något vettigt med mitt liv. 
 
3. En resa. Spelar ingen roll om det är innanför Sveriges gränser eller inte, jag måste bara bort. Är så fruktansvärt trött på Stockholm. Satt på tunnelbanan mitt under rusningstid för någon dag sedan och jag nästan kräktes på stressen och alla dessa människor som hade så bråttom. Jag vill också ha bråttom, men jag vill ha bråttom bort. 
 
4. En dator. Det är väldigt jobbigt att skriva på min ipad och det tar typ 50 år också. 
 
5. Vår. Vill ha värme och att den gråa vardagen försvinner. Känns som vi haft världens längsta vinter och det suger. Jag vill kunna använda mina nya converse som jag köpte idag utan att frysa om fötterna. 
 
Dags att sova. Ska drömma om Åke som inte är här och kramar mig. Är så himla himla glad att jag har honom för annars skulle jag nog inte överlevt vintern. 
 
Puss.

KOMMENTARER
Postat av: Emma

Fina Frida. Det var så himla skönt att öppna upp sig igår, bara få prata med dig och få höra klokheter som bara du kan säga. Det känns även skönt att vi ändå sitter i samma båt när det kommer till framtiden. Vi mot den där jäkla pluggvärlden, eller hur? <3

Svar: Ja det är bra att vi har varandra! Kan bli lite ensamt att åka båt själv ibland <3
asnajs.blogg.se

2013-03-27 @ 08:11:37
URL: http://emmasfibromyalgi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Hänger du här ofta?

En ruta att skriva hemligheter i:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0