21 maj



Visst är det himlans fint ute nu. Jag märkte knappt övergången mellan små knoppar och gröna blad för det gick alldeles för fort. Och nu är nästan maj över. Redan. Jag är så less på att söka jobb just nu, känner mig misslyckad och dålig och allmänt nere så fort jag bläddrar igenom arbetsförmedlingens annonser. Att det ska vara så svårt. Men det är vår i alla fall och det muntrar upp och sen är jag faktiskt taggad på att börja plugga franska i höst. Det skulle vara så häftigt att lära sig ett till språk, utöver engelskan. Och sen funderar jag på att åka till Frankrike och kanske läsa en kurs där också. Vi får se. Det som känns bra just nu kan kännas hur omöjligt som helst om några veckor. Det är det som är det jobbiga med mig. Att jag aldrig kan bestämma mig. 



Igår köpte jag och Åke pastasallad och sen satt vi och åt i värmen och till efterrätt hade jag köpt med mig kakor. Jag hade hoppats på att få lite färg men det händer inte mycket med min bleka hy. Gissar på att solen liksom reflekteras bort från mig eftersom jag är så blek. Känns stabilt. 



Och en annan dag åkte jag till Skansen tillsammans med Therese och Jocke och en liten tjej som vi barnvaktade. Vi såg björnbebisar och vidsvinsbebisar, sälar och hästar och älgar och massor med höns. Men finast var nog påfågeln.

Nu måste jag betala min mobilräkning. Jävla skit. Pengarna försvinner och försvinner. Får väl dränka mina sorger i alkohol på fredag för då är det fest!!!! Kommer bli galet roligt. Puss på er. 

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Hänger du här ofta?

En ruta att skriva hemligheter i:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0